Terugblik nieuwjaarsbijeenkomst NMv

Op 7 januari 2016 verwelkomde Frederique van Zomeren, voorzitter NMv, de aanwezige leden die vol enthousiasme naar de Mariënhof in Amersfoort waren getogen. Ondanks dat het weer flink tegenzat met bevriezing in het noorden van het land, was er een grote opkomst.

Niet voor niets, want er stond een mooi programma klaar voor de leden met spreekster prof. dr. Agnetha Fischer. Zij gaf iedereen een inkijkje in de wereld van mimiek. Hoe herken je bepaald gedrag in een gezichtsuitdrukking? Welke rol speelt het gelaat bij gedrag en heb je de mimische spieren onder controle of verraden ze je werkelijke intentie? Kortom, een inspirerende en boeiende presentatie.

Na afloop werd het glas geheven op een mooi 2016 en stonden er heerlijke hapjes klaar; een ideale ambiance om nog even rustig met elkaar bij te praten en te netwerken. Want netwerken is, samen met het verder inzetten van social media, steeds meer een rol die de NMv kan vervullen voor haar leden. Een vereniging die er is voor haar leden om diensten te bieden voor alles wat nodig is om het vak als mediator goed en verantwoord te kunnen uitoefenen. Maar ook een vereniging die faciliteert in het ontmoeten van elkaar. Met elkaar immers maken we mediation tot een professie!