Buurtbemiddeling Kwadraad zoekt vrijwilligers

Voor de regio’s Zuidplas, Krimpenerwaard, Krimpen a/d IJssel, Gouda, Bodegraven-Reeuwijk, Waddinxveen

Kwadraad is steeds op zoek naar vrijwillige buurtbemiddelaars. Mediators die vlieguren willen maken om zich voor te bereiden op de praktijktoets en het assessment evenals mediators die meer ervaring willen opdoen met gesprekken en conflicthantering, bieden wij de mogelijkheid om als vrijwillig buurtbemiddelaar aan de slag te gaan.

Wat gaat u doen?

Als vrijwillig buurtbemiddelaar gaat u in uw regio bemiddelen bij burenoverlast en burenruzies. De overlast kan gaan over harde muziek, blaffende honden, overhangende takken, ruzies over grond en erfafscheiding, overlast van kinderen, pesterijen, stank en rommel.

Welke kennis/vaardigheden heeft u nodig?

Wij vragen van de vrijwilliger een onpartijdige en respectvolle houding. Handige eigenschappen zijn: goed kunnen luisteren, positief ingesteld, goed om kunnen gaan met emoties en gevoel voor humor.

Wat is de meerwaarde van dit vrijwilligerswerk?

Buurtbemiddeling is een manier om uw steentje bij te dragen aan een betere onderlinge verstandhouding van buren. Tevens kunt u als mediator ervaring opdoen met gespreksvoering en conflicthantering.

Wat krijgt u ervoor terug?

U krijgt van ons een gratis training in conflicthantering, begeleiding en voortdurende bijscholing. U maakt deel uit van een enthousiast team.
Daarnaast krijgt u uw reiskosten vergoed.

Minimum leeftijd: 30 jaar
Aantal uren: 4-12 uur per maand

Heeft u interesse?

Mail dan uw CV naar i.vangoethem@kwadraad.nl. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.