Conference & Training ISCT

Conferentie & Training
‘Transformatieve Dialoog’
EEN CONSTRUCTIEF GESPREK OVER GROTE VERSCHILLEN
18 juni – 20 juni (training) 20 juni – 22 juni (conferentie)

In juni organiseert de ‘Stichting het Transformatieve Model’ (SHTM) samen met het ‘Institute for the Study of Conflict Transformation’ (ISCT) een internationale conferentie over Transformatieve Dialoog: Een constructief gesprek over grote verschillen. Deze vorm van dialoog is gebaseerd op de uitgangspunten van Transformatieve Mediation die werd geïntroduceerd door Robert A. Baruch Bush en Joseph P. Folger met de publicatie van hun boek The Promise of Mediation.
Transformatieve Dialoog ondersteunt mensen om een open en respectvol gesprek met elkaar te hebben, ongeacht of ze het wel of niet met elkaar eens zijn. Dat gebeurt op een unieke manier: de deelnemers bepalen zelf het proces. Zij geven aan wanneer zij met wie en op welke wijze waarover willen praten. En zij nemen zelf alle besluiten, die daardoor duurzamer zijn.

Beoefenaars van over de hele wereld ontmoeten elkaar tijdens de conferentie om ervaringen te delen en van elkaar te leren. De conferentie zal mensen samenbrengen die in veel verschillende settings werken: werkplekken, organisaties, gemeenschappen, religieuze/spirituele instellingen, vredesbewegingen en onderwijsinstellingen.

Sprekers en workshopleiders laten je vanuit hun ervaring zien hoe een Transformatieve Dialoog werkt:
 Hoe je vanuit een relationeel begrip van conflicten constructieve interactie bevordert
 Wat de verschillende manieren zijn om dialogen te beginnen
 Hoe je deelnemers van een dialoog kunt betrekken bij het bepalen van waar ze over praten, wie ze uitnodigen en hoe ze een gesprek willen voeren
 Waarom één-op-één gesprekken een cruciaal onderdeel zijn van Transformatieve Dialoog
 Waarom gesprekken binnen bepaalde groepen net zo belangrijk of zelfs belangrijker kunnen zijn dan gesprekken tussen groepen
 Welke strategieën de mogelijkheid tot duurzame verandering maximaliseren
 Hoe je succes kunt meten en documenteren

De training Transformatieve Dialoog vindt voorafgaand aan de conferentie plaats (18 t/m 20 juni 2019). Deze training wordt gegeven door Judy Saul en Erik Cleven van het Institute for the Study of Conflict Transformation.

Bij de training en de conferentie is Engels de voertaal.

Door het MfN zijn 18 PE-punten voor de training toegekend 12 PE-punten voor de conferentie.

Informatie over kosten voor de conferentie en de training vind je op de website van SHTM.

LET OP: Ben je lid van de Nederlandse Mediatorsvereniging (NMv)
dan ontvang je 15% korting op de trainings- en conferentieinschrijving.

Locatie voor zowel de training als de conferentie is Hotel & Congrescentrum Mennorode, Apeldoornseweg 185, 8075 RJ Elspeet.
Het congres begint donderdagavond 20 juni met de registratie om 19.00 en de opening om 21:00 en eindigt zaterdagmiddag 22 juni om 17:00.
De training begint dinsdag 18 juni om 10:00 (ontvangst vanaf 09:30) en eindigt donderdag 20 juni om 17:00

Inschrijven doe je via de website van de Stichting Het Transformatieve Model. Stuur een e-mail als je nog vragen hebt aan info@hettransformatievemodel.nl.