Consultatie wetsontwerp Wet Bevordering Mediation

Op 13 juli is het wetsontwerp Wet Bevordering Mediation door het kabinet in consultatie gegeven. Dit voorstel bouwt voort op het gelijknamige initiatiefwetsvoorstel van toenmalig kamerlid Van der Steur. Het bestuur van de Mediatorsfederatie Nederland (MfN) is gevraagd om vóór 30 september aanstaande een reactie te geven op het wetsontwerp.

De NMv zal gezamenlijk met de andere partners in de MfN een conceptreactie voorbereiden. Uitgangspunt is steeds geweest dat het wetsontwerp een waardevolle bijdrage levert aan het op de kaart zetten van mediation in Nederland. Het moet gaan om het bevorderen van mediation en bijdragen aan de kwaliteit van ons vak en onze beroepsgroep. Mediation als vanzelfsprekende (eerste optie) voor het professioneel oplossen van conflicten.

Waar vindt u het wetsontwerp?

De documenten over het wetsontwerp Wet Bevordering Mediation en de memorie van toelichting vindt u op www.internetconsultatie.nl. Voor een video waarin minister Van der Steur de Wet Bevordering Mediation toelicht, gaat u naar Youtube.

Bijeenkomst MfN-registermediators

Op 20 september aanstaande organiseert de MfN van 15.00 uur tot 17.00 uur in Austerlitz (bij Zeist) een bijeenkomst voor MfN-registermediators om de conceptreactie van de MfN op het wetsontwerp met de mediators te bespreken. Bent u MfN-registermediator, dan kunt u zich via de website van de MfN aanmelden voor deze bijeenkomst.

Graag reactie NMv-leden

Als NMv-bestuur horen wij graag uw reactie op het wetsontwerp. Wij nodigen u uit dat via de besloten NMv-groep op LinkedIn te doen. Daar kunt u ook van gedachten wisselen over het wetsontwerp met andere leden. Of u kunt een e-mail sturen naar info@mediatorsvereniging.nl.

Meer informatie

Alle eerdere reacties op en standpunten over het oorspronkelijke initiatiefwetsvoorstel vindt u op de website van de MfN.