Raad van Advies NMv

Maak kennis met de leden van de Raad van Advies:

foto_jan_wolte_wabeke_voor_website

Jan Wolter Wabeke

Jan Wolter Wabeke studeerde civiel- en strafrecht aan de universiteit Utrecht, waarna hij de zesjarige opleiding voor rechterlijk ambtenaar volgde.
Hij begon zijn loopbaan bij het openbaar ministerie, waar hij vele functies had en die hij afrondde als hoofdofficier van justitie voor de zuidelijke arrondissementen, internationale samenwerking en fraude-, economie- en milieubeleid.

Peter Ingelse

Peter Ingelse is sinds 1 september 2015 werkzaam bij ReulingSchutte als mediator, arbiter en bindend adviseur. Voordien was hij achtereenvolgens wetenschappelijk medewerker aan de Universiteiten van Groningen en Amsterdam, advocaat te Amsterdam, rechter in de rechtbank Amsterdam en raadsheer in/vice-president van het gerechtshof van die stad.

Clairy Polak

Clairy Polak (Amsterdam 1956) is journalist. Ze startte haar media-carrière bij de Uitkrant. Haar loopbaan bij de radio begon ze in 1988, eerst als bureauredacteur, later als presentator van onder meer het radioprogramma De Editie, het NOS Radio 1 Journaal, Ophef en Vertier, Met Het Oog op Morgen en De Klassieken.

foto_eduard_nazarski_voor_website

Eduard Nazarski

Sinds 2006 is Eduard Nazarski (1953) directeur van Amnesty International Nederland. Zijn expertisegebieden zijn mensenrechten, het vluchtelingenbeleid en het maatschappelijk middenveld. Daarvoor werkte hij 15 jaar in verschillende functies voor VluchtelingenWerk Nederland, de laatste 6 jaar als directeur.