Een nieuwe fase voor het ambassadeursnetwerk

In 2020 wordt het ambassadeursnetwerk vijf jaar. Een eerste kroonjaar. Het begon allemaal in 2015, toen Eline van Tijn het idee lanceerde om als NMv-leden actief bij te gaan dragen aan het positief en helder voor het voetlicht brengen van ons vak. Onder andere door het geven van presentaties voor (potentiële) verwijzers, het schrijven van stukken, het ontwikkelen van inhoud en door nadrukkelijk aanwezig te zijn op social media.

Het ambassadeursnetwerk begon met een sympathieke, zichzelf sturende groep enthousiastelingen die een aantal keer per jaar bijeenkwamen voor kennisdeling, uitwisseling en ontwikkeling van ideeën om mediation meer op de kaart te zetten. Als startschot van een nieuwe fase werd er begin dit jaar met input van alle ambassadeurs een visiedocument gemaakt waarin doel, doelstellingen en activiteiten van het netwerk zijn gekaderd.

En inmiddels is er een steeds groter groeiende groep ‘diehard’ mediators die hun stem willen laten horen en zo werd het netwerk in de afgelopen jaren een begrip binnen de vereniging en een serieuze gesprekspartner voor het NMv-bestuur. Kortom, aan de vooravond van het vijfjarig bestaan, staat er een stevig fundament voorzien van een visie en met betrokken ambassadeurs die ook in 2020 tijd hun stem, talent, ambities en energie in willen blijven zetten voor het uitdragen van ons mooie en betekenisvolle vak.

Ik geef het stokje als coördinator van het netwerk eind dit jaar door. MOS zal de verdere procedure rondom het aanstellen van een nieuwe coördinator op zich nemen. Het was fijn om de afgelopen jaren met alle ambassadeurs (oude en nieuwe) samen te werken en het is ook fijn om me nu te kunnen concentreren op een aantal andere dossiers binnen de NMv. Want ik blijf me graag hard maken voor mediation.

Met vriendelijke groet,

Anouk van der Jagt