Het nieuwe bestuur van de MVZ

Sinds januari 2018 heeft de Mediatorsvereniging Zuid (MVZ) een nieuw bestuur. Dit bestuur wil zich sterk maken om de MVZ weer duidelijk op de kaart te zetten.
De vereniging was de afgelopen jaren in alle eerlijkheid een beetje ingeslapen. Heel jammer, omdat het van toegevoegde waarde is voor het vak mediation en belangrijk voor mediators om goed verenigd te zijn. En met ongeveer 200 leden heeft de MVZ alle mogelijkheden en kansen om daar op diverse manieren vorm aan te geven.

De ambities zijn groot. Een van de belangrijkste doelstellingen van de MVZ is bij te dragen aan verdere professionalisering van haar leden. Daarnaast wil het bestuur de belangen van de mediators in het zuiden behartigen door samenwerking met andere partijen te zoeken. De eerste gesprekken zijn gevoerd. Met de Nederlandse Mediatorsvereniging (NMv) zijn concrete onderwerpen benoemd om mee aan de slag te gaan.

Verder worden er workshops, lezingen en netwerkbijeenkomsten georganiseerd voor de leden. Ook NMv-leden zijn van harte welkom om aan deze activiteiten deel te nemen!
En natuurlijk heeft de MVZ ook met activiteiten een bijdrage geleverd aan de Week van de Mediation.