Intervisie bij de NMv van start

Intervisie wordt al jarenlang door vele professionals ingezet als instrument om het leervermogen te vergroten. Samen met collega-mediators leren van actuele ervaringen uit de praktijk, daar gaat het om bij intervisie. Omdat de NMv de professionele ontwikkeling van haar leden hoog in het vaandel heeft staan, faciliteert de NMv per 2016 haar leden ook op het gebied van intervisie.

Vaste groepen

In het kader van kwaliteit werkt de NMv met een vaste intervisiegroep. Het werken met een vaste groep vergroot de veiligheid en daarmee het leervermogen van de individuele deelnemers. De groepen worden begeleid door ervaren facilitators die weten hoe ze verschillende intervisiemethoden kunnen gebruiken. Deze facilitators krijgen een vaste groep toegekend en coördineren tevens de bijeenkomsten van de aan hen toegewezen intervisiegroepen.

Bijeenkomst facilitators

Op dinsdag 29 maart vond de startbijeenkomst voor alle facilitators plaats, onder leiding van Monique Bellersen (auteur van Praktijkboek Intervisie). Tijdens deze bijeenkomst kregen de facilitators een toelichting op de verschillende methoden van intervisie en is er geoefend. Reacties facilitators op de inspirerende middag: “Intervisie is een mooie manier om in een veilige omgeving open en kwetsbaar casussen te bespreken”, en: “Intervisie is dé manier om nieuwe inzichten te krijgen in mijn functioneren”.

Om de ervaringen als facilitator te delen en te monitoren plant de NMv in het najaar opnieuw een bijeenkomst voor en door facilitators.

Van start

Ruim 70 NMv-leden hebben zich aangemeld voor intervisie. De indeling van de groepen is gemaakt en de intervisiebijeenkomsten gaan van start. Bent u lid van de NMv en heeft u nog belangstelling voor intervisie, dan zijn er nog enkele plaatsen beschikbaar in de regio Groningen/Friesland/Drenthe. In de regio Gelderland/Overijssel is er ruimte voor een nieuwe intervisiegroep van maximaal zeven tot acht deelnemers.

Aanmelden

U kunt zich aanmelden via het aanmeldformulier intervisie. Blijkt na aanmelding dat de plaatsen al vergeven zijn, dan kunnen wij u op een reservelijst zetten.