Jongste editie van het Tijdschrift Conflicthantering ook online beschikbaar

Onlangs is de nieuwste editie van het Tijdschrift Conflicthantering uitgekomen. Het magazine is nu ook digitaal beschikbaar.

Dat geeft leden de kans om artikelen eenvoudig door te sturen aan verwijzers en andere geïnteresseerden en ze te delen via sociale kanalen als LinkedIn, Facebook en Twitter.

In dit één na laatste nummer van 2018 staat het spanningsveld tussen mediation en therapie centraal. Duizendpoot Steven Pont (ontwikkelingspsycholoog, mediator, auteur, televisiemaker én systeemtherapeut) vertelt in het coververhaal onder meer welke lessen mediators uit de psychologie kunnen halen. “Alles wat je doet, zegt, hoe je zit, hoe je kijkt, doet ertoe. De gevoeligheden en belangen zijn groot. Als je iemands naam bijvoorbeeld verkeerd spelt, kan dat heel erg zijn. (…) Op basis van wat mensen in het kleine meemaken, trekken ze conclusies over het grote”, zo vertelt Pont bijvoorbeeld over de impact die de eigen houding op een cliënt kan hebben.

Daarnaast komt Tweede Kamerlid Maarten Groothuizen (D66) aan het woord over zijn visie op mediation en rechtspraak (‘Ik vind een hybride systeem met rechtspraak en mediation boeiend’), deelt de ervaren psycholoog en mediator Joost van der Waerden praktische tips over het omgaan met een cliënt waarvan je vermoedt dat die een vorm van autisme heeft, en vertelt jurist en psycholoog Liesbeth Hulst over haar onderzoek naar procedurele rechtvaardigheid. Met deze stukken en nog veel meer zit de jongste editie van het Tijdschrift Conflicthantering wederom boordevol verdieping en inspiratie.