Voordelen lidmaatschap

Lidmaatschap van de NMv kent veel voordelen. Naast belangenbehartiging en een groot netwerk kun je gebruikmaken van meerdere voordelen met betrekking tot jouw professionalisering, kwaliteit en voor jouw eigen praktijk.

Slogan 2023

Aanmelden en kosten

Tarieven 2024

Zoals voorgaande jaren hebben wij getracht om de tarieven zo min mogelijk te verhogen voor de NMv lidmaatschappen. Voor 2024 hebben wij een inflatiecorrectie van maximaal 3% aan kunnen houden. De tarieven voor 2024 zijn als volgt vastgesteld:

• Jaarcontributie 2024 lid € 209,98 excl. btw per jaar
  • Jaarcontributie aspirant-lid 2024 € 104,99 excl. btw per jaar
  • Jaarcontributie partner-lid 2024 € 153,83 excl. btw per jaar
  • Jaarcontributie 2024 bedrijfslidmaatschap (meerdere partner-leden) is op aanvraag

*Nieuwe leden moeten voldoen aan het volgende criterium: met succes een erkende mediationopleiding afgerond hebben. Erkende mediationopleidingen kunt u vinden op de website van het MfN-register en het ADR-register.
Mediators in opleiding kunnen, met een maximum van 2 jaar, aspirant lid van de NMv worden en krijgen gedurende de twee jaren 50% korting (€ 104,99 exclusief btw) op het lidmaatschap.
Het partner lidmaatschap is voor professionele conflictbemiddelaars/verwijzers, niet zijnde geregistreerde mediators.

Meld je aan als lid

Inbegrepen bij je lidmaatschap

Belangenbehartiging en netwerken

Als lid van NMv maak je onderdeel uit van een netwerk dat zich sterk maakt voor de belangen van de mediators, ongeacht in welke hoedanigheid of in welke regio zij hun vak uitoefenen! Daarmee zijn wij uniek in Nederland! Als NMv vinden wij het belangrijk dat mediation op de kaart komt en dat de markt goede professionele mediators kan vinden.

Met elkaar vormen we een netwerk waarin we een aantal keren per jaar kennisbijeenkomsten organiseren en het netwerken ondersteunen. Maandelijks informeren wij je als lid over de nieuwtjes uit de vereniging en hebben we regelmatig interessante aanbiedingen van derden.

Gratis abonnement Tijdschrift Conflicthantering t.w.v. € 199,54 exclusief btw

Als NMv-lid ontvang je in 2024 vier keer per jaar het Tijdschrift Conflicthantering (TC). TC, een uitgave van de NMv, is een opinieblad met een onafhankelijke redactie en wordt uitgegeven door Wolters Kluwer. Als lid van de NMv kun je alle artikelen in TC ook online lezen.

Uitgave Nederlandse Mediation

Als lid van de NMv heb je een gratis abonnement op het tijdschrift Nederlandse Mediation van Wolters Kluwer. Het tijdschrift geeft meer inzicht in de uitkomsten van mediations door op consistente en gestructureerde wijze geanonimiseerde mediations te behandelen. Deze worden aangeleverd, geselecteerd en bewerkt door een netwerk van mediators werkzaam in de praktijk en beoordeeld en geredigeerd door een ervaren redactie. Nederlandse Mediation verschijnt als onderdeel van de TC vier keer per jaar en heeft aandachtsgebieden zoals Arbeid, Familie, Overheid, Strafzaken, Zakelijk en Zorg. Alle artikelen zijn ook online te lezen.

De NMv op social media

De vereniging is actief op social media. Volg ons op LinkedIn, Twitter en Instagram. Via deze kanalen houden we je continue op de hoogte van de laatste ontwikkelingen uit het werkgebied.

Intervisie

Als NMv vinden wij het van belang dat de leden zich blijvend ontwikkelen. Door middel van intervisie bevorder je als mediator jouw deskundigheid en kwaliteit van het eigen werk. Voor onze leden verstrekken wij informatie en een netwerk van intervisiebegeleiders.

Netwerksessies

Maandelijks worden er online netwerksessies georganiseerd waar kan worden gediscussieerd over alle onderwerpen die met mediation en de NMv te maken hebben. Klik hier voor de agenda van deze bijeenkomsten.

NMv Vertrouwenspersoon

De NMv-vertrouwenspersoon fungeert als mentor voor kwesties waarmee jij je als mediator geen raad weet en geeft preventief advies bij een klachtdreiging. Ook ondersteunt de vertrouwenspersoon mediators tegen wie een klacht is ingediend of een tuchtzaak loopt.

Eigen praktijk? De NMv helpt je vooruit!

Vindeenmediator.nl

De NMv doet er alles aan om haar leden te ondersteunen in hun werkzaamheden. Via de website vindeenmediator.nl bieden we jou de mogelijkheid goed vindbaar te zijn op internet.

Gepersonaliseerde promotiefilms

Om je te helpen jouw eigen praktijk te promoten, hebben wij een drietal filmpjes laten maken: een algemene video over mediation, een video voor scheidings-/familiemediators en een video voor arbeidsmediators. De video's worden gepersonaliseerd met jouw eigen logo en contactgegevens. Daarmee kun je de video vrijelijk gebruiken op uw website, social media, maar ook bij workshops en presentaties. Deze fimpjes mogen wij aanbieden voor een zeer gunstig tarief.

Meld je aan als lid

Vraagbaak Eigen Praktijk

Hoe financier ik de start van een eigen praktijk? Wat voor rechtsvorm kies ik? Hoe stel ik een ondernemingsplan op? Hoe voer ik mijn administratie? Hoe kom ik aan klanten? Als ik met anderen samen begin, wat voor afspraken moeten wij dan maken? Heb je deze vragen over het ondernemerschap of over mediation als beroep, dan kun je als lid van de NMv terecht bij de Vraagbaak Eigen Praktijk.

Verzekeringen

Via de NMv kun je een interessante beroepsaansprakelijkheids- of zorgverzekering afsluiten, tegen gunstige voorwaarden.

Voordelige vergader- en spreekruimte (Het Coachhuis)

Ben je op zoek naar een ruimte voor jouw mediations, intervisiebijeenkomsten of vergaderingen? Profiteer dan als NMv-lid van 50% korting op de jaarbijdrage van Het Coachhuis. De korting geldt voor het eerste jaar.

Webcall

Een voordelig abonnement op Webcall, een bijzonder privacy-vriendelijk videoconference systeem speciaal ontwikkeld voor online mediators

Zakelijke korting op diverse business services