Lustrum Nmv 15 jaar

Op 12 februari 2002 is de NMv opgericht. In 2017 bestaan we dus 15 jaar! Dit moment laten we niet ongemerkt voorbij gaan. Enkele leden van het Ambassadeursnetwerk en bestuurslid Eline van Tijn, pakken de handschoen op om er een mooi lustrumjaar van te maken. Sheila Tolboom, directeur van de NMv is weer terug van zwangerschapsverlof en neemt de organisatie vanuit de NMv voor haar rekening. Daarmee bestaat de lustrumcommissie uit Anouk van der Jagt, Tabitha van den Berg, Jan Zeldenthuis, Tineke Otter, Hein van Meeteren, Eline van Tijn en Sheila Tolboom. De eerste brainstorm heeft al tot inspirerende ideeën voor het lustrumjaar geleid.

Promotie-actie met Glossy

Hoe fijn is het om een verwijzer/relatie een mooi vormgegeven, aantrekkelijk magazine te geven met als strekking: Mediation werkt! Een blad dat uitnodigt tot lezen en dat u daarna in uw wachtkamer neerlegt. De jubileumcommissie denkt dat ons jubileum een goede gelegenheid is om samen te investeren in een glossy, in de vorm van een kruising tussen de ‘Linda’ en NRC-next, gevuld met interessante artikelen over conflicten en de mogelijkheden van mediation. Een zinvol en leuk relatiegeschenk voor verwijzers en hun klanten én promotie van uw eigen praktijk. Binnenkort meer nieuws over hoe u kunt deelnemen aan deze productie.

Week van de Mediation

De gedachte is om een ‘Week van de mediation’ te organiseren met verschillende activiteiten in het land en op de laatste dag een symposium. Het symposium bestaat uit werkconferenties gericht op bijvoorbeeld stafrecht, mkb, mediation bij scheiding, voor mediators én verwijzers. We hopen verwijzers aan te trekken door in ieder geval alle NMv-leden uit te nodigen een introducee, zijnde een verwijzer mee te nemen. De invulling van het programma moet dus ook juist interessant zijn voor verwijzers.

We sluiten de ‘Week van de mediation’ af met een feestelijk diner en avondprogramma voor alle NMv-leden.

Ideeën inbrengen?

Naast deze ideeën willen we door het jaar heen lustrumactiviteiten organiseren, natuurlijk gericht op het promoten van mediation onder een breed publiek. Hiervoor kunnen we alle hulp gebruiken. We nodigen hierbij dan ook alle leden uit om ideeën in te brengen. Dit kan gaan om ideeën voor programma’s, regionale activiteiten, sponsoring van bijeenkomsten of locaties, etc.

U kunt uw ideeën mailen naar info@mediatorsvereniging.nl.