Marktplaats voor co-mediation

Het secretariaat van de NMv krijgt regelmatig vragen over co-mediation. Er is altijd vraag naar co-mediations. Vooral van startende mediators. Maar ook van meer ervaren mediators die co-mediation als een verrijking zien. Iemand met een frisse blik laten kijken naar datgene wat je al jaren doet en feedback geven waar je echt wat aan hebt. Andersom kun je ook leren van de aanpak van iemand anders door bij een collega mee te kijken. Mediators die ook met toevoegingen van de Raad voor Rechtsbijstand werken zijn zelfs verplicht om op verzoek een co-mediator toe te laten.

Als het gaat om vraag naar en aanbod van co-mediation zijn de leden zelf aan zet. Wel wil de NMv vraag en aanbod faciliteren voor haar leden. Dat gebeurt nu nog aan de hand van de NMv-groep op LinkedIn, waarin u zelf een oproep kunt plaatsen. Wij kijken op dit moment echter naar de mogelijkheden voor een ‘Marktplaats’ voor co-mediation binnen onze website, waar de leden vraag en aanbod voor co-mediation kunnen koppelen. Het bestuur van de NMv hoopt dat deze Marktplaats voor co-mediation in de behoefte van onze leden gaat voorzien.

Wij verwachten dat we de Marktplaats voor co-mediation in het tweede kwartaal van 2017 kunnen realiseren. Via de nieuwsbrief van de NMv houden wij u op de hoogte van de ontwikkelingen.