Mediations in de Gezondheidszorg

Forse bezuinigingen, meer meldingen van calamiteiten, nieuwe wetgeving (WKKGZ), verhoging van de werkdruk en verscherpt toezicht van de inspectie; het zijn slechts enkele voorbeelden van ontwikkelingen die de gezondheidszorg flink onder druk zetten. Bovenop de gebruikelijke werkdruk leidt dit regelmatig tot spanningen en conflicten op de werkvloer. Tijd om deze eens grondig te analyseren en aan te pakken is er vaak niet. Want de zorgprofessional is een doener, die klaagt niet, er wachten immers patiënten. Dat herkennen alle mediators die mediations uitvoeren in de gezondheidszorg.

Vereniging Mediators in de Gezondheidszorg

De mediator staat voor de uitdaging om helderheid, openheid en inzicht tot stand te brengen en daarbij de dynamiek en ontwikkelingen in de gezondheidszorg te herkennen. Contact met vakgenoten die de complexiteit van het vak en het werkveld kennen, is onmisbaar. Bij de Vereniging Mediators in de Gezondheidszorg (VMG) ontmoeten mediators in de gezondheidszorg elkaar om ervaring en deskundigheid te delen, voor intervisie en inspiratie.

De Vereniging Mediators in de Gezondheidszorg werd opgericht in 1999 en telt momenteel 77 leden. Er worden jaarlijks bijeenkomsten, workshops en scholingen georganiseerd over belangrijke ontwikkelingen in de zorg en het vakgebied. Maar ook wordt aandacht besteed aan profilering en versterking van het vak. Dat blijkt een sterke formule waarin professionele ontwikkeling en elkaar op plezierige wijze leren kennen, samenkomen.’

Wilt u meer weten over de vereniging? Kijk dan op de website van de VMG.