Nieuwjaarsbijeenkomst drukbezocht

Op dinsdag 6 februari werd de nieuwjaarsbijeenkomst van de NMv gehouden in Kasteel Vanenburg in Putten. De opkomst was groot! Naast de gezellige borrel was er een divers programma.

Lezing Dick Allewijn

Prof. dr. Dick Allewijn hield een lezing over het mediationvak anno 2018. Hij belichtte daarbij ‘de volle helft van het glas’, want als mediators hebben we samen al veel bereikt.

De presentatie van Dick Allewijn kunt u hier als PowerPoint nog eens teruglezen.

Nieuwe Ledenbijeenkomst

Voorafgaand aan de nieuwjaarsbijeenkomst was er een bijeenkomst speciaal voor nieuwe leden. Hierbij stonden kennismaken, netwerken, plezier, ondernemerschap en het met elkaar in gesprek gaan over mediation centraal stonden. Het onderdeel ‘Netwerken in mediatorland’ werd verzorgd door Sandra Ploeg, mediator en organisatieadviseur. Paul Wijntje vertelde meer over zijn rol als NMv-vertrouwenspersoon.

Workshop Videovakvrouw

Een van de nieuwste business services van de vereniging is ‘De videovakvrouw’. Videovakvrouw Elisabeth Griffioen gaf daarom ter introductie een workshop over vloggen en social media, waaraan 16 mediators deel konden nemen. In twee uur tijd werd hen geleerd hoe je de klassieke beginnersfouten vermijdt én wat een video nodig heeft om veel bekeken en gewaardeerd te worden. De mediators gingen naar huis met hun eerste filmpje.

Ambassadeursbijeenkomst

Voordat de nieuwjaarsbijeenkomst begon, kwamen ook de ambassadeurs van de NMv bijeen voor een brainstormsessie over de communicatiestrategie van de NMv. Deze sessie werd gehouden onder leiding van Bram Festen van campagnebureau BKB. Tijdens de brainstorm kwam naar voren dat we als vereniging al veel doen om mediation breder bekend te maken, maar we kunnen er wel voor zorgen dat acties nog meer op elkaar afgestemd worden. Eerst dus goed in kaart brengen wat er al gebeurt. En vervolgens kijken naar mogelijkheden om bestaande initiatieven te versterken en waar mogelijk nieuwe initiatieven te ontwikkelen.

Als vervolg op deze brainstorm gaan we in een kleiner comité en met behulp van BKB bepalen wat uiteindelijk onze communicatiestrategie wordt.

Foto’s

Hieronder een kleine sfeerimpressie: