NMv ondersteunt brandbrief van Vereniging Mediation in Strafzaken

• /
  • NMv ondersteunt brandbrief van Vereniging Mediation in Strafzaken

28 10 2016

De Vereniging van Mediation in Strafzaken stuurde direct na haar recente oprichting op 6 oktober jl een brandbrief aan de Vaste Kamercommissie van Veiligheid en Justitie. In deze brief roept de VMSZ de Kamercommissie om een structurele financiering voor mediation in stafzaken in de begroting op te nemen. Sinds 2013 wordt mediation in strafzaken in verschillende pilots bij de rechtbanken en politie ingezet en de resultaten zijn met een slagingspercentage van ruim 80% veelbelovend. Een meerderheid van de zaken wordt onderling opgelost waardoor politie, Openbaar Ministerie en rechtbanken minder belast zijn.

De NMv ondersteunt deze oproep van de strafrechtmediators en de eerste daad van de voorzitter van de VMSZ en roept alle NMv-leden die mediation in strafzaken een warm hart toedragen op om de brandbrief te ondersteunen. U kunt de brief op de LinkedIn pagina van de Nmv ‘liken’, waarmee uw steun ook voor de politiek zichtbaar wordt.