Vacature Online Community Manager

12 01 2021

Om verder te bouwen aan een positief imago van de NMv als vereniging van mediators, willen we onze zichtbaarheid nog meer vergroten. Dit speelveld vindt specifiek buiten de NMv plaats en wordt gecoördineerd door een kundige Online Community Manager, die ervoor zorgt dat de activiteiten van de NMv via social media bij het brede publiek onder de aandacht gebracht worden. Ook bij special events zoals bij ‘De Week van de Mediation’ wordt de Community Manager ingeschakeld om een mediation awarenesscampagne op social media op te zetten. De Online Community Manager fungeert als spin in het verenigingsweb en wordt daarbij gevoed en ondersteund door alle leden van de NMv, door het ambassadeursnetwerk, alsmede door het bestuur en het verenigingssecretariaat.

Voor deze dynamische rol zijn we op zoek naar een Online Community Manager die stevig in de schoenen staat en kan jongleren met woord en beeld.

Door middel van de inzet van o.a. Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn willen we thema’s onder de aandacht brengen. Niet alleen door inspirerende en pakkende teksten te posten, maar ook door de (externe) discussie aan te gaan, te reageren op (externe) berichten, mensen uit te nodigen én mensen te prikkelen met een vleugje humor. Deze interactie met de (externe) stakeholders van de NMv moet ons ‘merk en imago versterken, hetgeen een positief effect heeft op de business van de leden van de NMv.

Uw rol

Het naar eigen inzicht verder vormgeven van de functie behoeft met name tijd, snelheid en kennis van het speelveld in mediationland. Nadrukkelijk is dit een rol gericht op de externe stakeholders en niet op de interne leden. Het bestuur van de NMv, alsmede het ambassadeursnetwerk zijn verantwoordelijk voor de interne communicatie en gespreksvoering.

Hoofdtaken

• Bedenken en uitvoeren van campagnes bij special NMv events in samenwerking met het bestuurslid Marketing & Communicatie
  • Dagelijkse inzet op social media

Toelichting bij special events

Fase 1  U stelt een contentstrategie/plan op voor het bestuur
Fase 2  In deze fase voert u uw eigen plan uit. Speerpunten zijn het vergroten van het bereik/volgers en online training geven aan NMv-leden door middel van het maken van how to-filmpjes en een praktische handleiding op social media
Fase 3  Tijdens de campagneperiode bij special events (waaronder ‘De Week van de Mediation’) post u dagelijks op onze social media-kanalen
Fase 4  Evalueren en adviseren na de campagneperiode

Wie zoeken we?

- u heeft affiniteit met het politieke mediation speelveld van de NMv
- u heeft ruime kennis en ervaring met social media
- u kunt zelf video’s en foto’s bewerken;
- u bent bekend met de ins en outs van mediation en weet de link te leggen met andere populaire media die aanhaken op het betreffend thema
- u kunt leden mobiliseren (of zelfs verschillende influencers-accounts betrekken bij onze campagne) ter ondersteuning van de zichtbaarheid van de NMv

Als Online Community Manager werkt u niet alleen. U gaat samenwerken met het bestuurslid Marketing & Communicatie, met de Perswoordvoerder, met het ambassadeursnetwerk en met het verenigingsbureau MOS (voor de ondersteuning van de nieuwsbrieven, het faciliteren van webinars en het plaatsen van webteksten).

Vergoeding

De NMv stelt een bedrag van € 2.400, excl. BTW beschikbaar voor deze rol. We hopen van harte dat de invulling hiervan zal gebeuren door iemand binnen de vereniging die de promotie van ons vak ook echt uit bevlogenheid zal doen.

Bent u bekend met de inhoud van ons vak en heeft u verstand van social media?
Reageer dan snel op deze vacature via info@mediatorsvereniging.nl.