Nieuw op Wikipedia: de Bemiddelingsclausule

• /
  • Nieuw op Wikipedia: de Bemiddelingsclausule

17 02 2022

Zoals bekend is de NMv één van de drijvende krachten achter het Manifest en de beweging Stappen in Conflictbemiddeling. Binnen dit mooie initiatief hebben wij Thematafel Bemiddelingsclausule voorgezeten. Samen met een enthousiaste groep mensen is daar het eerste resultaat uit gekomen: een nieuwe pagina op Wikipedia, geheel gericht op de bemiddelingsclausule: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bemiddelingsclausule.

Door deze duidelijke uitleg over het doel, de mogelijkheden en de voordelen van het gebruik van een bemiddelingsclausule op Wikipedia te plaatsen wordt de bemiddelingsclausule ván iedereen en vóór iedereen. Er zit geen commerciële boodschap achter en wij willen dan ook eenieder aansporen en uitnodigen om te kijken hoe en waar deze clausule kan worden ingezet. Bij jouw organisatie, bij jouw klanten, in elke overeenkomst en besluit kan en mag een bemiddelingsclausule worden opgenomen.

Word ambassadeur van de bemiddelingsclausule

Wij vragen alle mediators te kijken naar de mogelijkheid om de bemiddelingsclausule binnen zijn of haar werkgebied op te nemen in zo veel mogelijk overeenkomsten. Voorbeelden van toepassingen vind je ook op de Wikipedia-pagina.
Ben jij actief binnen een organisatie die de bemiddelingsclausule al adviseert of opneemt in haar eigen contracten? Laat het ons weten, zodat we de naam van de organisatie aan de Wikipedia-pagina en de website https://stappeninconflictbemiddeling.nl kunnen toevoegen. Samen maken we het verschil. Hoe meer organisaties openbaar uitspreken het gebruik van een bemiddelingsclausule te adviseren of zelf al toepassen, hoe groter de impact.

Ben je geïnteresseerd? Houd de website https://stappeninconflictbemiddeling.nl in de gaten en volg de LinkedIn groep 'Stappen in Conflictbemiddeling'. Wordt u ambassadeur of heeft u specifieke vragen? Stuur dan een e-mail naar jelle.hoppenbrouwers@mediatorsvereniging.nl.