NMv steunt Business Mediation Competition 2016

Wegens groot succes organiseerde het CVC en de International Chamber of Commerce (ICC) op 10 en 11 november jongstleden wederom de Business Mediation Competion voor Nederlandse studententeams. Tien teams vanuit het hele land kwamen naar de Zuidas om met elkaar te wedijveren. Tientallen mediators waren zo aardig om zich daarbij in te zetten als jurylid, teamcoach of mediator zodat de studenten een zeer reëel beeld kregen van de gang van zaken bij zakelijke mediations.

Alle professionals waren onder de indruk van het niveau van de studenten die zich goed hadden voorbereid. Het was dan ook lastig jureren; de verschillen waren klein. De studenten waren op hun beurt enthousiast over het mediationvak. Na de finale riepen ze (desgevraagd) in koor dat ze nu allemaal fan waren geworden van mediation! Het winnende team ‘Groningen 2’ mocht op vrijdag van NMv-bestuurslid Eline van Tijn een cheque ter waarde van € 1.000 in ontvangst nemen. Dit bedrag wordt besteed aan reiskosten in februari 2017, wanneer het winnende team in Parijs meedoet aan de internationale competitie. De NMv wenst het studententeam veel succes!