Mededeling MfN-register over PE-punten geagendeerd in MfN

In de mededelingen van het MfN-register, die op 14 maart naar alle MfN-registermediators zijn verzonden, stond een bericht over het PE-reglement. In dit bericht werden de MfN-registermediators erop geattendeerd dat er na elke PE-periode van drie jaar weer een nieuwe periode van drie jaar begint (artikel 4.1 van het PE-reglement). Dat betekent dat een eventueel overschot van de vorige periode niet gebruikt kan worden in een nieuwe PE-periode.

Hoewel deze werkwijze sinds 2010 bestaat, is het bericht voor een aantal NMv-leden aanleiding geweest om in de NMv-groep op LinkedIn een discussie te starten over de houdbaarheid van dit system. Voor- en nadelen zijn besproken en ook suggesties voor alternatieve systemen. Uitgangspunten zijn kwaliteit en ontwikkeling van de mediator en fairness voor wat betreft de baten van de investering in opleiding. We waarderen deze vorm van input zeer! Het NMv-bestuur zal het PE-reglement agenderen in de MfN en u rapporteren over de uitkomsten.

Meer informatie

Voor meer informatie over het PE-reglement verwijzen wij u naar de website van het MfN-register.