Intervisie

Samen met collega-mediators leren van actuele ervaringen uit de praktijk om het leervermogen te vergroten, daar gaat het om bij intervisie. Omdat de NMv de professionele ontwikkeling van mediators hoog in het vaandel heeft staan, biedt de NMv een platform voor haar leden om in contact te komen met gekwalificeerde facilitators.

Uitgangspunten intervisie bij de NMv

In het kader van kwaliteit is het uitgangspunt bij intervisie zoveel mogelijk te werken met een vaste intervisiegroep. Het werken met een vaste groep vergroot de veiligheid en daarmee het leervermogen van de individuele deelnemers. Alle intervisiegroepen werken met ervaren facilitators die weten hoe ze een groep moeten begeleiden vanuit verschillende intervisiemethoden. Lees meer over de uitgangspunten van intervisie bij de NMv.

Zoekt u een intervisiegroep?

Door middel van een landkaart op het besloten ledengedeelte van NMv website kunt u als geïnteresseerde deelnemer op zoek gaan naar een intervisiegroep bij u in de buurt. U kunt de desbetreffende facilitator van een groep zelf rechtstreeks benaderen door op de pin op de landkaart te klikken. Om de landkaart te bekijken, moet u eerst inloggen op deze website. Vervolgens klikt u op de overzichtspagina achter de leden login op de link ‘intervisiegroepen’.

Ervaren facilitators gezocht

Bent u een ervaren facilitator en wilt u een intervisiegroep voor de NMv begeleiden, dan kunt u zich aanmelden via het aanmeldformulier.

PE-punten voor intervisie

Voor MfN-registermediators is intervisie een verplicht onderdeel van de permanente educatie-eisen (PE). De PE-punten voor intervisie (6 per jaar) vallen onder categorie 1b. Meer informatie over het aanvragen van PE-punten voor intervisie vindt u op www.mfnregister.nl.

Informatie

Voor meer informatie of vragen kunt u contact opnemen met de NMv via info@mediatorsvereniging.nl. Bellen kan ook naar 010 – 2012350.