Intervisie

Samen met collega-mediators leren van actuele ervaringen uit de praktijk om het leervermogen te vergroten, daar gaat het om bij intervisie. Omdat de NMv de professionele ontwikkeling van mediators hoog in het vaandel heeft staan, biedt de NMv haar leden intervisie aan.

Uitgangspunten intervisie bij de NMv

In het kader van kwaliteit werken we bij de NMv met een vaste intervisiegroep. Het werken met een vaste groep vergroot de veiligheid en daarmee het leervermogen van de individuele deelnemers. Als deelnemer bent u verplicht om minimaal drie van de vier intervisiebijeenkomsten (twee uur per keer) per jaar aanwezig te zijn.

Alle intervisiegroepen werken met ervaren facilitators die weten hoe ze een groep moeten begeleiden vanuit verschillende intervisiemethoden. De facilitators krijgen een vaste groep toegekend en coördineren de bijeenkomsten van hun intervisiegroep.

Zoekt u een intervisiegroep?

De intervisiegroepen in 2016 zijn inmiddels vol. Heeft u interesse om deel te nemen aan intervisie bij de NMv in 2017, stuur dan een e-mail naar info@mediatorsvereniging.nl.

PE-punten voor intervisie

Voor MfN-registermediators is intervisie een verplicht onderdeel van de permanente educatie-eisen (PE). De PE-punten voor intervisie (6 per jaar) vallen onder categorie 1b. Meer informatie over het aanvragen van PE-punten voor intervisie vindt u op www.mfnregister.nl.

Gevraagde bijdrage

De éénmalige instapbijdrage voor intervisie bedraagt € 60 exclusief btw. Let op, dit is exclusief kosten voor huur van een locatie. De groepen zijn vrij zelf een locatie te kiezen. De NMv heeft als onderdeel van haar business services gunstige afspraken met verschillende vergaderlocaties.

Informatie

Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met de NMv via info@mediatorsvereniging.nl. Bellen kan ook naar 010 – 2012350.