Uitgangspunten intervisie bij de NMv

Als vereniging vinden wij het belangrijk aandacht te blijven besteden aan intervisie als kwaliteitsinstrument voor de ontwikkeling van mediators. We zijn een vereniging van vrijwilligers waarbij we vanuit het motto ‘door en voor leden’ zoveel mogelijk met elkaar organiseren. In beginsel gaan we dan ook uit van een (gratis) ledenservice door leden voor leden. De facilitator biedt intervisie aan, krijgt hiervoor PE-punten en vergroot zijn of haar kennis in het begeleiden van intervisiegroepen. De intervisiedeelnemer krijgt ook PE-punten en doet ervaring op door samen met collega-mediators te leren van actuele ervaringen uit de praktijk. Zo helpen beide groepen elkaar.

Het gaat echter om een vrije overeenkomst tussen leden en het staat alle leden vrij om specifieke afspraken met elkaar te maken. Zo zijn facilitators per saldo vrij om met intervisiedeelnemers een bepaalde vergoeding af te spreken. Het secretariaat zal op afstand faciliteren door de mogelijkheid te bieden aan zowel intervisiedeelnemers als facilitators om op een landkaart op onze website (achter de leden login) elkaar te kunnen vinden. Deze kaart toont heel Nederland met daarop de intervisiegroepen als pins. Men kan dan klikken op een intervisiegroep (pin). Vervolgens verschijnt de regio/plaats en contactgegevens van de facilitator.