Reactie op wetsontwerp Wet Bevordering Mediation

Op 13 juli gaf het kabinet het wetsontwerp Wet Bevordering Mediation in consultatie. Dit voorstel bouwt voort op het gelijknamige initiatiefwetsvoorstel van toenmalig kamerlid Van der Steur. De NMv gaf samen met alle in de MfN vertegenwoordigde verenigingen een reactie op het wetsontwerp, gebaseerd op de reacties uit de consultatiebijeenkomst van de MfN van 20 september jongstleden, via de NMv-groep op LinkedIn en e-mail. We danken alle leden voor hun input.

Uitgangspunt is dat het wetsontwerp een waardevolle bijdrage levert aan het op de kaart zetten van mediation in Nederland. Het moet gaan om het bevorderen van mediation en bijdragen aan de kwaliteit van ons vak en onze beroepsgroep. Mediation als vanzelfsprekende (eerste optie) voor het professioneel oplossen van conflicten. Het NMv-symposium ‘Succesvolle Mediationwet: to opt in or to opt out’ op 27 oktober, en marge van de Alv van de NMv staat geheel in het teken van de voor en nadelen van een Mediationwet.

Alle informatie rondom het wetsontwerp vindt u op de website van de MfN.