Terugblik ALV en workshop op 31 mei 2016

Op dinsdag 31 mei jongstleden werd de 28e ALV van de NMv gehouden bij het NBC te Nieuwegein. Een informatieve vergadering met een korte terugblik op 2015, de financiële verantwoording over 2015 en een vooruitblik op de plannen van de vereniging in 2016. Een aantal punten had bijzonder de aandacht, zoals de knelpunten rondom de Raad voor Rechtsbijstand, de uitnodiging om voorstellen voor het PE-systeem te bieden dat geëvalueerd gaat worden, het ambassadeursnetwerk en het komende lustrumjaar.
Helaas namen we na 12 jaar tijdens de vergadering ook afscheid van Dick Veldink als secretaris van het bestuur.

Na dit formele deel van de middag volgde de workshop van Joep Choy. Joep nam ons mee in een systeemtheoretische blik op macht en machteloosheid in mediation, waarbij hij vele anekdotes uit zijn werkervaring én privé deelde. Een zeer inspirerende kijk en met veel stof tot nadenken over de rol van een mediator.

Na afloop is er nog nagepraat met collega’s onder het genot van een hapje en een drankje. We kijken terug op een mooie middag met collega’s die mediation een warm hart toedragen.

Sfeerimpressie

DSC_0241_verkleind   DSC_0236_verkleind