Terugblik Intervisie- en Co-mediationmarkt

Op woensdag 23 mei organiseerde de NMv aansluitend op de ALV een Intervisie- en Co-mediationmarkt. Circa 120 leden namen deel aan deze themamiddag, die werd gehouden in de Mariënhof Amersfoort.

Tijdens het plenaire gedeelte van het programma liet keynote speaker Lisette van der Lans het publiek zelf nadenken over motieven om wel of niet in een co-mediation te werken. Daarna namen Anouk van der Jagt, Ali Al Hadaui en Julia Gerlach de deelnemers in drie verschillende workshop mee in de diverse aspecten van co-mediation en supervisie. Anouk onderzocht samen met de workshopdeelnemers de uitdagingen van goede (zakelijke) samenwerkingsafspraken. Ali Al Hadaui vertelde over de samenwerking binnen mediation in strafrecht. En Julia Gerlach liet zien dat een professionele supervisor je het beste uit jouw intervisie laat halen.

Wij hopen dat er tijdens het netwerken na deze workshops een aantal fundamenten zijn gelegd voor toekomstige samenwerking!