Op 8 november jongstleden organiseerde de NMv het minisymposium ‘Samenwerking binnen familiemediations’. De opkomst was groot! Sprekers Marjel Kempen (namens Mfam), Kirsty Celcraig (namens vFas), Caroline Kloppers (namens NVvMA)  en Paul Wijntje (namens de NMv) belichtten de samenwerking tussen mediator en advocaat van alle kanten.

Vragen die aan bod waren onder andere of de samenwerking tussen mediator en advocaat eigenlijk wel kan, ook tuchtrechtelijk gezien? Of moet deze samenwerking juist om de klant een optimale mix van conflictbemiddeling en deskundig advies te bieden? En hoe zit het met de financiering van die samenwerking?

Na de vier inleidingen van de sprekers was het woord aan het publiek. In groepen van ongeveer tien deelnemers werden voorlopige conclusies getrokken en tot slot plenair voorgelezen.

Na afloop was er een gezellige borrel met muziek van Adorable.

Digitale bundel

Binnenkort wordt naar aanleiding van het minisymposium een digitale bundel gepubliceerd, met daarin alle inleidingen van de sprekers, de schriftelijke inbreng van onze leden Frans Baars en Antonietta Pinkster en de samenvatting van de discussies. Houd de website dus in de gaten!

Vervolg

Het bestuur van de NMv bekijkt nog of het thema van het minisymposium een groter vervolg krijgt in 2018 in de vorm van een dag vullend symposium. Wij houden u hiervan op de hoogte.

Foto-impressie