Tijdschrift Conflicthantering nr. 1, 2016

Het eerste nummer van Tijdschrift Conflicthantering (TC) dit jaar, dat een dezer dagen verschijnt, staat in het teken van kinderen. In dit nummer onder andere een interview met Femke van der Spoel (mediator, kindbehartiger en bestuurslid van de organisatie KinderrechtenNU) over het horen van kinderen tijdens een scheidingsmediation,  vechtscheidingen, zorgende kinderen, kindbehartigers en KinderrechtenNU. En een artikel van Bert Daemen waarin hij pleit voor een verplichting voor de mediator om te luisteren naar de mening van het kind.

Verder in TC nummer 1:Cover_TC

• De mediation van: Van vechtende ex-partners naar samenwerkende ouders (door Cathelijne Nijenhuis)
  • Boekbespreking: Kinderen uit de knel (door Sietske Dijkstra)
  • Kindvriendelijke advocatuur en de mediator (door Carla Goosen)
  • Internationale kinderontvoering (door Dianne Kroezen)
  • Complexe scheidingen en mediation: een goede combinatie? (door Carolijn Winnubst en Hein van Meeteren)
  • De vertrouwenspersoon in de jeugdzorg (door Annemieke Spijker)
  • In gesprek over kinderrechten (door Irene Pril)
  • Column: Procederen zonder polarisatie (door Maurits Barendrecht)

Tijdschrift Conflicthantering ook online

Alle artikelen in TC kunt u ook online lezen.Via het onderdeel ‘login mediator’ rechts boven in op de homepage komt u als lid op het besloten ledengedeelte van onze website. Onder het tabje Inspiratie > Bibliotheek > Tijdschrift Conflicthantering staat de link naar de website van het tijdschrift. U bent dan meteen ook ingelogd op Tijdschriftconflicthantering.nl.

Volg Tijdschrift Conflicthantering op Twitter

Volg ook het Twitteraccount van het Tijdschrift Conflicthantering met het laatste nieuws voor en over mediation in Nederland via @TCMediationblad.