Tijdschrift Conflicthantering nr. 2 – 2017

Thema: Klein menselijk leed

Half mei verschijnt het volgende nummer van Tijdschrift Conflicthantering met als thema ‘klein menselijk leed’. Verscheidende auteurs gaan in op de manier waarop de samenleving te hulp dan wel tekortschiet. In dit nummer een interview met de rijdende rechter John Reid, hedendaags boegbeeld van menselijk leedconflict. “Bij die buren gaat het natuurlijk nooit om de boom”. Trudeke Sillivis Smit bespreekt het opdrachtsveld en de uitdagingen voor mediators voor het leed binnen verenigingen van eigenaren. Stichting Rood biedt hulp aan ondernemers met schulden, daar waar schuldhulpverlening voor de kleine zelfstandigen niet beschikbaar is. Schulden zorgen vaak voor conflicten, stress in de relatie en problemen met klanten, leveranciers en instanties. In dit nummer leest u tevens het interview met Louis Cauffman, docent, therapeut en begeleider binnen de gezondheidszorg. Een context faciliteren waarin mensen hun eigen oplossingen kunnen creëren én hoop bieden, dat is wat mediators en coaches volgens Louis Cauffman doen.

Meer hierover en andere onderwerpen leest u in nummer 2 van Tijdschrift Conflicthantering.

Verder in dit nummer:

• Neighbours from hell
  • De mediation van.. door Jent Bijlsma en Janny Dierx
  • Financieel misbruik van ouderen en de mogelijkheid tot herstel door Nickey Smelt
  • Leerlingenbemiddeling in het onderwijs slaat aan, maar met moeite door Leo Pauw
  • Klein leed bestaat niet. Column van Steven de Winter
  • Wat verwacht u van de vereniging? door Jan Wolter Wabeke
  • Rubriek Tuchtrechtspraak. Wat partijen mogen verwachten en hoe de mediator moet communiceren door Aai Schaberg

Tijdschrift Conflicthantering ook online

Alle artikelen in TC kunt u ook online lezen. Via het onderdeel ‘login mediator’ rechts boven in op de homepage komt u als lid op het besloten ledengedeelte van onze website. Onder het tabje Inspiratie > Bibliotheek > Tijdschrift Conflicthantering staat de link naar de website van het tijdschrift. U bent dan meteen ook ingelogd op Tijdschriftconflicthantering.nl.

Volg Tijdschrift Conflicthantering op Twitter

Volg ook het Twitteraccount van het Tijdschrift Conflicthantering met het laatste nieuws voor en over mediation in Nederland via @TCMediationblad.