VFM-middag ‘Fiscale lastposten’ 11 juni 2019 in Rotterdam

Op dinsdag 11 juni 2019 organiseert de Vereniging voor Fiscale Mediation (VFM) een middag over: ‘Fiscale lastposten’. U bent van harte welkom bij deze bijeenkomst die plaatsvindt in het Belasting & Douane Museum te Rotterdam.

Bent u weleens verzeild geraakt in een langlopend en zwaar geëscaleerd conflict tussen belastingplichtige en belastingdienst? Ron Dautzenberg en Valentijn Crijns, werkzaam bij de Belastingdienst, hebben te maken met extreem lastige dossiers. Volgens hen is de behandeling ervan niet adequaat en zijn de kosten en lasten voor de organisatie onnodig hoog. Zij gaan deze middag in op de rol die mediation kan spelen in dergelijke ‘conflictdossiers’. Vervolgens vindt een forumdiscussie plaats met een panel bestaande uit Peter Fortuin (senior raadsheer Gerechtshof ’s-Hertogenbosch), Peter van Hagen (partner Hertoghs advocaten), Sylvester Schenk (Directeur Vaktechniek van het Register Belastingadviseurs) en Arjo van Eijsden (partner EY en lid van het bestuur van de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs).

Programma:

15.30  Ontvangst VFM- Bijeenkomst

16.00  Opening – Roelof Vos, secretaris VFM en advocaat en partner bij Hertoghs advocaten te Rotterdam

16.15  Inleiding – Ron Dautzenberg en Valentijn Crijns, beiden lid van de Kennisgroep Conflictmanagement van de Belastingdienst

16.45  Pauze

17.15  Forumdiscussie met de zaal onder leiding van Arnaud Booij (advocaat en partner bij Booij Bikkers advocaten en bestuurslid en voorzitter VFM),

Panel:
• Mr. P. Fortuin, senior raadsheer Gerechtshof ‘s-Hertogenbosch
• Mr. P.J. van Hagen, advocaat en partner Hertoghs advocaten
• Mr A.J. van Eijsden, partner EY en lid van het bestuur van de NOB
• Mr. S. Schenk, directeur Vaktechniek van het RB

18.00 Afsluiting – Roelof Vos

18.15  Borrel

De VFM-middag is bestemd voor leden van de Vereniging voor Fiscale Mediation, de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs, het Register Belastingadviseurs, de Nederlandse Vereniging van Advocaat- Belastingkundigen en medewerkers van de Belastingdienst en de rechterlijke macht. Door zowel het RB als door de MfN zijn 2 PE-punten toegekend aan de VFM-middag. Aan de deelname van deze middag is voor niet-VFM-leden een bijdrage van € 75,- verbonden.

Heeft u interesse in deze bijeenkomst? Stuur dan uiterlijk 1 juni a.s. een e-mail naar secretaris@vfmmediation.nl (onder vermelding van uw naam, voorletters en uw mediatorcode). Er zijn 50 plaatsen beschikbaar. Leden van de VFM hebben voorrang. U ontvangt zo spoedig mogelijk per e-mail een bericht of u geplaatst bent.