Week van de Mediation 2018: ‘Conflicten oplossen is beter dan uitvechten’

Meld hier uw activiteit aan

Maak gebruik van de PR-toolkit

Van 15 tot en met 19 oktober aanstaande organiseert de NMv de tweede editie van de Week van de Mediation met als thema ‘Samen Werken aan Oplossingen’. Dit keer in het najaar, omdat meerdere landen in dezelfde periode een Mediationweek organiseren. Zo kunnen we gezamenlijk optrekken en mediation zowel nationaal als internationaal op de kaart zetten.

Hoe pakken we de Week van de Mediation dit jaar aan?

We zien de week van de mediation als hèt moment voor free publicity. Samen met campagnebureau BKB hebben we de successen en verbeterpunten van vorig jaar gefilterd en de doelstellingen voor de Week van de Mediation 2018 bepaald:

• Ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen in Nederland weet hebben van mediation en waar mediation voor kan zorgen.
  • Usual suspects zoals de politie, rechtbanken, HR professionals, bedrijfsartsen en huisartsen besteden aandacht aan het onderwerp.
  • Pers interesseren voor het onderwerp. Hierbij zal de focus met name liggen op lokale pers en vakbladen.
  • Let op: het mag niet om acquisitie draaien. Dit mag natuurlijk onze achterliggende gedachte zijn, maar dat mag niet worden uitgedragen. Pers en publiek prikken hier zo doorheen.

Mogelijke ambassadeurs

We gaan proberen om externe ambassadeurs te enthousiasmeren. Zodat die plaats kunnen nemen bij een talkshow of het grotere verhaal van mediation kunnen vertellen.

PR-toolkit

Om de herkenbaarheid van de Week van de Mediation te vergroten willen we dat iedereen die meedoet dezelfde boodschap en hetzelfde verhaal gebruikt. Daarom maken we een PR-toolkit met alle basisbenodigdheden om zelf over de Week van de Mediation te communiceren. Van logo’s tot cijfers en van praktijkverhalen tot persberichten.

Ga naar de Mediationweek PR-toolkit.

Website Week van de Mediation

De Week van de Mediation heeft een eigen website: www.weekvandemediation.nl. In alle communicatie rondom de Week verwijzen wij naar deze website.

Doe mee!

Samen zorgen we ervoor dat de Week van de Mediation een succes wordt. Doe dus mee!

Bedenk alvast een activiteit vanuit uw eigen kantoor, organisatie, samen met collega’s, in uw eigen gemeente of waar dan ook. Denk aan workshops, netwerkbijeenkomsten, publiceren van artikelen, blogs, vlogs, landelijke en lokale persaandacht organiseren, uitwisseling met andere beroepsorganisaties, pop-up mediationwinkels, lezingen, en ga zo maar door. Er is van alles mogelijk, zo lang het maar gaat om de promotie van mediation (en niet direct om acquisitie, want daar prikken pers en publiek zo doorheen).

Uw activiteit of publicatie kunt naar ons sturen via het aanmeldformulier.

Vragen?

Heeft u vragen over de Week van de Mediation, neem dan contact op met Eline van Tijn (bestuurslid) via info@mediatorsvereniging.nl. Of bel naar het secretariaat van de NMv op het nummer 010 2012350.