Actie van de dag: Mobiel Mediationkantoor op Amsterdam CS

Tijdens de #mediationweekNL zetten we elke dag een activiteit van één van onze leden in het zonnetje. Vandaag: het mobiele kantoor van Mediation Amsterdam. Mediator Tabitha van den Berg vertelt.

Wat houdt jullie actie in?

“Een van de doelen van de Week is natuurlijk ervoor zorgen dat meer en meer mensen bekend raken met mediation. Dus wij dachten: waar kan je nu beter mensen bereiken dan op het treinstation? En daarom zitten we deze hele maandag met een mobiel kantoor op Amsterdam CS. Iedereen kan binnenlopen: of je nu een treinende student bent en een conflict met je hoogleraar hebt of wel wat advies kan gebruiken om een zakelijke relatie weer op het goede spoor te krijgen. We zitten in de IJ-passage, dus die is ook zonder OV-chipkaart toegankelijk. En wat het extra leuk maakt: rond lunchtijd komt de Nederlands kampioen luchtdirigeren langs om iedereen in beweging te krijgen!”

Wat is je belangrijkste tip voor mensen die met een conflict zitten?

“Vaak zie je dat er rond conflicten, bijvoorbeeld op de werkvloer, nog altijd wat schaamte zit. Hoe kan het nou dat we dit niet samen kunnen oplossen? Dat we hier iemand voor nodig hebben? Ik zou het mensen gunnen dat ze wat ‘normaler’ naar conflicten leren kijken. Af en toe hoort een conflict er nu eenmaal bij. En om daar hulp bij durven in te roepen is geen teken van zwakte, maar juist een teken van kracht.”