Save the date: Week van de Mediation 2018

Van 15 t/m 19 oktober 2018 organiseert de NMv de tweede Week van de Mediation. Deze vijf dagen staan volledig in het teken van het vergroten van de bekendheid met mediation. Wat is het? Hoe werkt het? En wat levert het op? In het hele land organiseren onze leden activiteiten, van workshops tot proefsessies. Tijdens de Week wordt tevens de jaarlijkse Eberhart van der Laan Mediation Award uitgereikt. Ook u kunt meedoen aan de Week van de Mediation!

Waarom is het belangrijk dat u meedoet?

Omdat wij als NMv geloven dat het in het algemeen belang is wanneer alle Nederlanders weten dat ze voor een scheiding, burenruzie, arbeids- of zakelijk conflict niet meteen naar de rechtbank hoeven, maar het ook kunnen oplossen met een professionele mediator. Met behulp van een neutrale derde kunnen ze een oplossing zoeken die voor alle partijen werkt. Dat kost minder geld, geeft hen meer invloed op de uitkomst en ze weten daardoor eerder waar ze aan toe zijn. Of het nu privé is, of op het werk: mediation is de eerste stap in professionele conflictoplossing.

Meedoen

De Week van de Mediation is hét moment om het onderwerp op de agenda te zetten. Vorig jaar werden er 160 activiteiten georganiseerd, sluit u dit jaar ook aan? Laat ons uw plannen weten! Dat kan via het aanmeldformulier Week van de Mediation 2018. Vanuit de NMv kunnen wij publiciteit verzorgen voor alle activiteiten.

PR-toolkit

Ga naar de Mediationweek PR-toolkit met materialen, voorbeelden en inspiratie voor uw actie. Let op: zorg dat uw actie iets interessants biedt en niet (alleen) maar een verkooppraatje lijkt.

Gratis Banners voor de eerste 10 acties

Trek extra aandacht met een banner bij uw actie locatie! De NMv geeft Mediationweek banners weg aan de eerste 10 leden die een actie aanmelden. Was u niet zo snel? Dan kunt u de banner ook zelf laten maken. De lay-out komt beschikbaar als download in de PR-toolkit. De opdruk wordt zonder datum. U kunt hem volgend jaar opnieuw gebruiken. En u kunt natuurlijk ook kiezen voor zelf drukken van Mediationweek-posters.

Website Week van de Mediation

De Week van de Mediation heeft een eigen website: www.weekvandemediation.nl. In alle communicatie rond de Week verwijzen wij naar deze website.

Wilt u eerst meer weten?

Heeft u nog geen invulling of twijfelt u over deelname? Kijk eens in de PR-toolkit of neem contact met ons op voor meer informatie en inspiratie via info@mediatorsvereniging.nl. Bellen naar het secretariaat van de NMv kan ook: 010 2012350.