Week van de Mediation 2019

Van 14 tot en met 18 oktober aanstaande organiseren wij als NMv wederom de Week van de Mediation met de focus op familiemediation. Tijdens deze week loopt er op Facebook een publiekscampagne die ook gericht is op familiemediation. We zijn tevens actief op Facebook en Twitter, met verwijzing naar de speciale website.

Website Week van de Mediation

De Week van de Mediation heeft een eigen website: www.weekvandemediation.nl. In alle communicatie rondom de Week verwijzen wij naar deze website. Hier publiceren we niet alleen informatie gericht op de publiekscampagne, maar ook alle activiteiten die in de week georganiseerd worden, door de NMv, maar ook vooral door mediators in het hele land!

Meedoen

Samen zorgen we ervoor dat de Week van de Mediation een succes wordt, dus doe mee!
Hoe? Bedenk alvast een activiteit vanuit uw eigen kantoor, organisatie, samen met collega’s, in uw eigen gemeente of waar dan ook. Denk aan workshops, netwerkbijeenkomsten, publiceren van artikelen, blogs, vlogs, landelijke en lokale persaandacht organiseren, uitwisseling met andere beroepsorganisaties, pop-up mediationwinkels, lezingen, gratis intakes doen en ga zo maar door. Er is van alles mogelijk, zo lang het maar gaat om de promotie van mediation (en niet direct om acquisitie, want daar prikken pers en publiek zo doorheen). En nee, het hoeft niet alleen gericht te zijn op familiemediation, er zijn immers nog heel veel andere soorten van mediation!

Meld hier uw activiteit of publicatie aan: aanmeldformulier.

Wat kunt u nog meer doen?

Naast het organiseren van lokale activiteiten kunt u als mediator en lid van NMv natuurlijk nog veel meer doen.

• U kunt uw gemeente aanschrijven en hen attenderen op de mogelijkheid tot mediation, bijvoorbeeld bij echtscheiding. Ervaring leert dat veel gemeenten op hun website mediation niet als optie noemen (zie website gemeente Amsterdam).
  • U kunt ook huisartsen, scholen en therapeuten in uw buurt attenderen op mediation en hen aanbieden om er meer over te vertellen.
  • U kunt de lokale pers attenderen op de Week van de Mediation en aanbieden dat mensen kennis komen maken met mediation. Let op: het mag niet om acquisitie draaien. Dit mag natuurlijk onze achterliggende gedachte zijn, maar dat mag niet worden uitgedragen. Pers en publiek prikken hier zo doorheen.

Om u daarbij te helpen hebben we een PR-toolkit ontwikkeld met materialen die u kunt gebruiken om bekendheid te geven aan mediation en uw activiteiten.

Ga naar de Mediationweek PR-toolkit.

NMv-event ‘It’s all in the family’

Tijdens de Week van de Mediation kunt u het NMv-event ‘It’s all in the family’ bijwonen op 15 oktober. Een event dat (ook) bijzonder interessant is voor mediators op andere gebieden. Het belooft een inspirerende, leerzame en bovenal verbindende dag te worden, speciaal voor de leden van de NMv, introducees en verwijzers. We hebben een spreker uitgenodigd die tijdens het plenaire gedeelte iets vertelt over mediation bij samengestelde gezinnen. Daarnaast kunt u deelnemen aan een verdiepingssessie waarin u uw kennis over één van de volgende familiemediation-onderwerpen kunt vergroten:

1. premarital mediation;
2. mediation bij mensen met autisme;
3. gespreksvoering met kinderen;
4. erfrechtmediation.

Meer informatie over het NMv-event vindt u op deze pagina.

Internationale initiatieven

Niet alleen in Nederland besteden we extra aandacht aan het mediationvakgebied, ook in het buitenland wordt er veel georganiseerd om het vakgebied op de kaart te zetten. Bekijk hier welke buitenlandse initiatieven er zijn.

Vragen?

Heeft u vragen over de Week van de Mediation, neem dan contact met het NMv-secretariaat via info@mediatorsvereniging.nl of 033 247 34 96.