Login mediator

Workshop ‘De zakelijke kant van co-mediation’

Er zijn veel verschillende redenen om te kiezen voor samenwerking met een collega-mediator tijdens een mediationtraject. Wat zijn nou de praktische randvoorwaarden die kunnen bijdragen aan een effectieve samenwerking?

In deze bijeenkomst gaan we aan de slag met deze praktische aspecten van co-mediation, waarbij ik ook put uit mijn eigen ervaringen. Aan de orde komen zaken als onderlinge rol- en taakverdeling, voorbereiding, verwachtingen en (financiële) afspraken. Denk bijvoorbeeld ook aan het verrekenen van locatiehuur en wat doe je als de een hogere reiskosten en een langere reistijd heeft dan de ander? Met heldere afspraken voorkom je onderlinge irritatie. Hoe en wanneer bespreek je deze zaken en (hoe) leg je dat vast?

Het doel van deze interactieve sessie is om door het uitwisselen van persoonlijke ervaringen, inzichten en kennis, gezamenlijk te komen tot een praktische checklist voor het doen van co-mediations. De zo ontstane checklist zal, eventueel aangevuld met nog wat theorie, kort na de bijeenkomst met alle deelnemers aan deze sessie gedeeld worden.

Workshopbegeleider

Deze workshop wordt verzorgd door Anouk van der Jagt. Samenwerken in allerlei vormen doet Anouk al haar hele leven: als gezinslid, student, werknemer, trainee en zelfstandig ondernemer. In haar werkende leven deed zij dat eerst als producer en (eind)redacteur van televisieprogramma’s, daarna als teammanager en directeur bij een goededoelenorganisatie en sinds een paar jaar als (familie)mediator, ook regelmatig in co-mediation. Met haar mediationpraktijk, fiftyfiftymediation, werkt ze ook op verschillende manieren samen met anderen.

 

<< Terug naar programma en aanmelden Intervisie- en Co-mediationmarkt

 

 

 

Interessant? Deel via social media!
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email
Een moment geduld alstublieft, het zoeken kan enige tijd duren.