Trots op onze NMV vrijwilliger Carla Timmer

Door NMv Redactie

De Nederlandse Mediators vereniging werkt samen met diverse vrijwilligers die elk hun expertise inzetten voor de NMv. Daarop zijn we trots. In onze nieuwe rubriek ´Trots op onze vrijwilligers´ leer je ze beter kennen. Dit keer stelt Carla Timmer zich voor van; Need2Talk.
full image

Wie ben je en wat doe je?
Ik ben Carla Timmer. Sinds 2021 heb ik een eigen mediationpraktijk: Need2talk. Mijn expertise is familiemediation. Dan kunnen echtscheidingen zijn, maar ook mediations met familieleden. Daarnaast ben ik intern mediator bij het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier. Daar heb ik te maken met mediations voor de overheid en arbeidsmediations voor collega’s onderling.  Als vrijwilliger zet ik me ook in voor buurtbemiddeling.

Wie zijn jouw klanten en wat los jij voor hen op?
Mijn klanten zijn voor mijn eigen praktijk mensen die in een echtscheiding verwikkeld zijn, een ouderschapsplan willen vernieuwen of familieruzies meemaken. De mensen lossen het uiteindelijk zelf op met behulp van de vragen die ik stel. Zo krijgen ze een ander inzicht in het conflict en kan gewerkt worden naar duurzame oplossingen.

Bij het Hoogheemraadschap behandel ik bezwaren die burgers sturen naar aanleiding van een besluit of vergunning die is afgegeven. Wat voor de organisatie een kleinigheid lijkt is voor de bezwaarmakers een serieuze zaak waar veel energie in gaat zitten. Ik breng de overheid en burgers dichter bij elkaar zodat ook daar een oplossing kan worden gevonden.

Daarnaast heb ik ook te maken met arbeidsmediation voor collega’s onderling. We zijn bezig met een ‘campagne’ om een mediationteam te promoten. We willen graag dat collega’s eerder aan de bel trekken bij onenigheid, voordat het helemaal escaleert.

Wat is jouw onderscheidende factor?
Wat vaak over mij wordt gezegd is dat ik rustig overkom en humor in kan zetten op de juiste momenten. Verder ben ik praktisch ingesteld. Geen onnodige mediationbijeenkomsten. Zoveel als nodig, niet meer en niet minder. Mensen vinden dat plezierig.

Waarom heb jij je aangemeld als vrijwilliger voor de NMv?
Ik vind het leuk om te helpen met de organisatie van een evenement. Vandaar dat ik help bij de uitreiking van de Eberhard van der Laan Award.

Ik moet zeggen dat ik ook hoop via dit vrijwilligerswerk nieuwe connecties te maken die me kunnen helpen met mijn bedrijf. Ik hoop daardoor ook anderen weer te kunnen helpen met hun vraagstukken.

Wat doe je als vrijwilliger voor de NMv?
Ik help voornamelijk bij de organisatie van de uitreiking van Eberhard van der Laan Award en promotie van het Tijdschrift Conflicthantering.

Voor meer informatie:
www.need2talk.nl