Column: “Ontmoeten” en opdrachten voor mediators!

Door NMv Redactie

Het is bijna zover en met veel trots kan ik aankondigen dat we een heel mooi programma hebben kunnen maken voor de landelijke NMv-dag op 29 oktober. Het thema van dit jaar is ontmoeten. Deze dag levert een scala aan mogelijkheden op om te netwerken, kennis op te doen en PE punten te verdienen.

Het is bijna zover en met veel trots kan ik aankondigen dat we een heel mooi programma hebben kunnen maken voor de landelijke NMv-dag op 29 oktober. Het thema van dit jaar is ontmoeten. We gaan als mediators met burgemeesters en gemeentesecretarissen in gesprek over de aankomende aanpassingen in de Algemene Wet Bestuursrecht AWB. Deze dag levert een scala aan mogelijkheden op om te netwerken, kennis op te doen en PE punten te verdienen. Een must voor elke serieuze en professionele mediator. We organiseren parallelsessies, keren de jaarlijkse Eberhard van der Laan Award uit, hebben prima sprekers in het middagprogramma en sluiten af met een paneldiscussie en een hapje en drankje. Jij komt toch ook? Er zijn nog kaarten beschikbaar, meld je dus aan. In deze nieuwsbrief lees je er meer over.

De parallelsessies geeft je de handvatten om op een andere manier naar je praktijk te kijken en helpen je op weg om ontmoeten om te zetten in opdrachten!

“Een veranderd maatschappelijke perspectief noopt tot een andere manier van ondernemen” Erik Baijens laat je zien hoe je hier naar kunt kijken.

Bernette Boukema geeft een kijkje in de keuken van het mediationbureau welke is en zijn verbonden aan de rechtbanken en gerechtshoven.

Handvatten voor mediators die werk willen maken van internationale mediations bij grensoverschrijdende organisaties. Thomas John laat je jou grenzen verkennen.

Bas Delleman gaat samen met jou verkennen en ervaren wat het betekent om tot een andere conflictmentaliteit te komen. Hoe je daarmee de constructieve kracht van conflicten kunt gebruiken.

Ook NMv Vraagbaak eigen Praktijk ambassadeurs  zijn aanwezig om contact  te maken en je vragen over je mediation praktijk kunnen beantwoorden.

Dan volgt de uitreiking van de Eberhard van der Laan award. De genomineerden zijn Lan Lan Zhang, Sifan Hassan en Ahmed Marcouch. Laat horen wie jou stem krijgt!

Op het podium komen verder de volgende sprekers met hun presentatie:

Addie Stehouwer, Oud Bestuursrechter Ombudsman Den Haag

Iris Grûndel en Erik Baijens, Spreker en opleiders

Jacques de Waart, Mediator en trainen en mede auteur Handboek Mediation

Maurits Barendrecht, Research Director en Em. Professor Innovation of Justice Systems

Dan de week van de mediation zelf. Wij vragen je dringend om je praktijk te promoten met een activiteit. Een gratis spreekuur is een voorbeeld. Maar ook een lezing of presentatie kosten weinig moeite en kunnen veel opleveren. Activiteiten kan je aanmelden op Week van de Mediation.nl. Verder in deze nieuwsbrief meer informatie.

Deze week was ik te gast als panel lid bij een workshop participatie in de Achterhoek. Na een inleiding over de omgevingswet werd door het panel over en weer vragen gesteld over hoe je participatie op gang brengt. Beleidsvisie of co-creatie? Verschillende ideeën en invalshoeken. Mooi om te constateren dat er werk gemaakt wordt van participatie.

Zie ik je de 29e? Meer informatie en aanmelden

Met collegiale groet,