Merknaam Nederlandse Mediation vereniging (NMv logo)

Naam en het beeldmerk

Sinds januari 2024 is de naam en het beeldmerk (NMv logo) van de Nederlandse Mediators Vereniging officieel gedeponeerd. Een belangrijke mijlpaal in de markering van de erkenning en bescherming van de identiteit van onze vereniging. Het deponeren van de naam en het beeldmerk is een juridische stap die de vereniging beschermt tegen ongeoorloofd gebruik door derden en de exclusiviteit van hun merk waarborgt.

Wettelijk recht

Door het deponeren van de naam en het beeldmerk krijgt de Nederlandse Mediators Vereniging het wettelijke recht om deze elementen te gebruiken. En zodoende te voorkomen dat anderen dit op een verwarrende manier doen. Dit draagt bij aan het opbouwen van een sterke merkidentiteit en het handhaven van een professionele uitstraling.

Juridische bescherming

Deze juridische bescherming kan de vereniging helpen bij het opbouwen van vertrouwen bij haar leden, stakeholders en het brede publiek. Het toont aan dat de organisatie serieus omgaat met haar identiteit en zich inzet voor het behoud van een betrouwbare en herkenbare merknaam en beeldmerk.

Daarnaast kan het deponeren van de naam en het beeldmerk ook dienen als een instrument om mogelijke geschillen te voorkomen of aan te pakken. Het biedt een juridische basis om op te treden tegen inbreuk op het intellectuele eigendom van de vereniging en versterkt haar positie in de markt.

Strategische stap

Kortom, het deponeren van de naam en het beeldmerk van de Nederlandse Mediators Vereniging is een strategische stap die niet alleen de juridische bescherming van het merk waarborgt, maar ook bijdraagt aan de positieve reputatie en geloofwaardigheid van de vereniging binnen de samenleving en de branche.

Gebruik van het NMv logo

Het helpt de vereniging als je als lid het NMv logo ‘lid van’ NMv-logo voert. Immers de vereniging en waar deze voor staat, wordt daarmee meer zichtbaar. Je kunt het logo op al jeuitingen gebruiken. Wel stellen we hier een aantal voorwaarden aan.

De voorwaarden

• als NMv lid mag je het ‘lid van’ NMv logo uitsluitend gebruiken zo lang je daadwerkelijk lid bent van de NMv
  • het ‘lid van’ NMv logo mag je op alle huisstijl uitingen (zoals briefpapier, website, etc.) gebruiken
  • gebruik van het ‘lid van’ NMv logo moet wel duidelijk ondergeschikt zijn aan de eigen vermelding van je eigen logo of het logo van je onderneming; het mag niet je hoofdlogo zijn
  • heb je je lidmaatschap opgezegd, dan mag je het ‘lid van’ NMv logo niet meer gebruiken of suggereren dat je nog wel bent aangesloten bij de NMv

Dienstenpakket

Neem je een Dienstenpakket af bij de NMv, dan ben je formeel geen lid en mag je het NMv logo ‘lid van’ NMv-logo niet gebruiken. Uiteraard kun je je Dienstenpakket wel omzetten naar een lidmaatschap. Wil je hierover meer informatie? Neem dan contact op met het secretariaat van de NMv via het telefoonnummer 0345 589002 of stuur een e-mail naar info@mediatorsvereniging.nl.

text image
Registreer je merk, logo

De NMv heeft gebruik gemaakt van de diensten van Intellect om het NMv logo en andere woordmerken van Nederlandse Mediators vereniging, NMv, Week van de Mediation en Tijdschrift Conflicthantering te registreren.

Intellect helpt ondernemers o.a. hun merk en logo te beschermen door deze te registreren bij het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BOIP). Het BOIP is de officiële instantie voor de registratie van merken en modellen in de Benelux.

Ben je ingeschreven bij de KVK dan is je handelsnaam al vastgelegd. Wil je ook je logo en/of woordmerk beschermen dan regelt mr. drs. H.J. van der Tak van Intellect BV dat goed en snel: hij heeft ruim dertig jaar ervaring als advocaat intellectueel eigendomsrecht en altijd bereid te sparren over IE-kwesties.NMv leden krijgen 10% korting op zijn geldende uurtarieven en fixed fees.