Mediation Award

• /
  • Mediation Award

De Eberhard van der Laan Mediation Award geldt als de opvolger van de NMv Mediation Impact Award en is vernoemd naar de eerste winnaar. De in 2017 overleden oud-burgemeester van Amsterdam geldt als een van de grondleggers van mediation in Nederland. Zo liet hij als burgemeester honderden ambtenaren trainen in mediationvaardigheden.

Met het uitreiken van de prijs wil de NMv bijzondere aandacht schenken aan mensen die door hun optreden en persoonlijkheid een verbindende rol in de samenleving spelen. Mensen die uiteenlopende belangen met elkaar kunnen verbinden en daarmee bijdragen aan een prettige samenleving waarin ruimte is voor verschillende ideeën en gezamenlijke oplossingen. In 2018 ging de prijs naar Tweede Kamervoorzitter Khadija Arib voor haar verbindende rol in de samenleving. In 2019 is deze uitgereikt aan Mr. Carry Knoops-Hamburger, directeur en managing partner van het in Amsterdam gevestigde Knoops’ advocaten, zij zet zich al jarenlang in voor mensenrechten.