Vraagbaak eigen Praktijk: Verschillen tussen de registers

Door NMv Redactie

In Nederland zijn er meerdere particuliere registers werkzaam waar een mediation professional zich kan laten registreren dan wel certificerenDaarnaast hanteren instanties en/of verenigingen een eigen ‘register’ of ‘lijst met aangesloten mediators’.

Daarnaast hanteren instanties en/of verenigingen een eigen ‘register’ of ‘lijst met aangesloten mediators’. De minister voor rechtsbescherming heeft in oktober 2023 middels een brief aan de Tweede Kamer kenbaar gemaakt dat de overheid streeft naar de instelling van één centraal mediators-register om een (uniforme-) kwaliteit van mediator diensten te kunnen waarborgen richting de consument. In de brief aan de kamer worden alle registers die een kwaliteitsniveau garanderen bij wijze van overgangsregeling erkend.  Wil je meer weten over de verschillen van de registers? Klik dan op de link.