Voordelen Lidmaatschap

• /
  • Voordelen Lidmaatschap

Lidmaatschap van de NMv kent veel voordelen. Naast belangenbehartiging en een groot netwerk kunt u gebruik maken van meerdere voordelen met betrekking tot uw professionalisering, kwaliteit en ten behoeve van uw eigen praktijk.

Belangenbehartiging en netwerken

Als lid van NMv maakt u onderdeel uit van een netwerk dat zich sterk maakt voor de belangen van de mediators, ongeacht in welke hoedanigheid of in welke regio zij hun vak uitoefenen! Daarmee zijn wij uniek in Nederland!
Als NMv vinden wij het belangrijk dat mediation op de kaart komt en dat de markt goede professionele mediators kan vinden.

Met elkaar vormen we een netwerk waarin we een aantal keren per jaar kennisbijeenkomsten organiseren en het netwerken ondersteunen. Maandelijks informeren wij u als lid over de nieuwtjes uit de vereniging en hebben we regelmatig interessante aanbiedingen van derden.

Gratis abonnement Tijdschrift Conflicthantering

• Als NMv-lid ontvangt u zes keer per jaar het Tijdschrift Conflicthantering (TC). TC, een uigave van de NMv, is een opinieblad met een onafhankelijke redactie en wordt uitgegeven door Sdu Uitgevers. Als lid van de NMv kunt u alle artikelen in TC ook online lezen via Tijdschriftconflicthantering.nl.

Online tijdschrift Nederlande Mediation

• Als lid van de NMv heeft u een gratis abonnement op het online tijdschrift Nederlandse Mediation van Wolters Kluwer. Het tijdschrift geeft meer inzicht in de uitkomsten van mediations door op consistente en gestructureerde wijze geanonimiseerde mediations te behandelen. Deze worden aangeleverd, geselecteerd en bewerkt door een netwerk van mediators werkzaam in de praktijk en beoordeeld en geredigeerd door een ervaren redactie. Nederlandse Mediation verschijnt vier keer per jaar en heeft aandachtsgebieden zoals Arbeid, Familie, Overheid, Strafzaken, Zakelijk en Zorg.

Intervisie

• Als NMv vinden wij het van belang dat de leden zich blijvend ontwikkelen. Door middel van intervisie bevordert u als mediator uw deskundigheid en kwaliteit van het eigen werk. Voor onze leden verstrekken wij informatie en een netwerk van intervisiebegeleiders.

NMv Vertrouwenspersoon

• De NMv-vertrouwenspersoon fungeert als mentor voor kwesties waarmee u zich als mediator geen raad weet en geeft preventief advies bij een klachtdreiging. Ook ondersteunt de vertrouwenspersoon mediators tegen wie een klacht is ingediend of een tuchtzaak loopt.

Vraagbaak Eigen Praktijk

• Hoe financier ik de start van een eigen praktijk? Wat voor rechtsvorm kies ik? Hoe stel ik een ondernemingsplan op? Hoe voer ik mijn administratie? Hoe kom ik aan klanten? Als ik met anderen samen begin, wat voor afspraken moeten wij dan maken? Heeft u deze vragen over het ondernemerschap of over mediation als beroep, dan kunt u als lid van de NMv terecht bij de Vraagbaak Eigen Praktijk.

Verzekeringen

• Via de NMv kunt u een interessante beroepsaansprakelijkheids- of zorgverzekering afsluiten, tegen gunstige voorwaarden.

Voordelige vergader- en spreekruimte (Het Coachhuis)

• Bent u op zoek naar een ruimte voor uw mediations, intervisiebijeenkomsten of vergaderingen, profiteer dan als NMv-lid van de korting die Het Coachhuis u biedt.

Overige Business Services

• Korting op cursussen van Instituut voor Arbeidsrecht & HRM
  • Korting op workshops van De Videovakvrouw
  • Websitebouw en Search Enging Optimization (SEO) ofwel zoekmachineoptimalisatie
  • Deurwaardersdienst en incassoservice

Aanmelden en kosten

Het lidmaatschap* kost € 195,00 excl. btw per jaar. Aanmelden kan via het aanmeldformulier.

*Nieuwe leden moeten voldoen aan het volgende criterium: met succes een erkende mediationopleiding afgerond hebben. Erkende mediationopleidingen kunt u vinden op de website van het MfN-register en het ADR-register.
Mediators in opleiding kunnen, met een maximum van 2 jaar, aspirantlid van de NMv worden.

Meld u zich na 1 augustus aan, dan betaalt u 50% van de contributie voor het lopende jaar.