De uitnodiging

Jouw NMv organiseert een mooie en informatieve dag op 29 oktober aanstaande in Utrecht met PE-parallelsessies, de uitreiking van de Eberhard van der Laan Award en diverse sprekers.

Het gehele programma vind je in deze uitnodiging. Tevens kun je je voor de diverse programma-onderdelen aanmelden.

Met vriendelijke groet,
Namens het NMv-bestuur

Willem Ruiterman, Aad van Dam, Hans Bekkers en Gjalt Schippers

Thema Ontmoeting

Er is zoveel aan de hand, en zoveel te bespreken, dat we het dit jaar totaal anders gaan aanpakken. En daarom nodigen wij je uit deelnemer te zijn. Netwerken, kennismaken en afspraken maken.

Kortom, ontmoeten!

Het anker dat wij hebben voor deze dag is De voorgenomen wet versterking waarborgfunctie algemene wet Bestuursrecht AWB. Dit is een onderwerp dat alle ketenpartners raakt en daarom zo belangrijk dat we dit item volop met elkaar te bespreken. Daarbij geven wij leden-mediators. partnerleden, burgemeesters, gemeentesecretarissen en opleiders de kans met elkaar in gesprek te gaan.

OCHTENDPROGRAMMA

PARALLELSESSIE 1 | 09.30 - 11.00 uur

Het ochtendprogramma bestaat uit twee parallelsessies. Heb je interesse in één van de sessies, dan is dat ook mogelijk.

PARALLELSESSIE 1 | 09.30 – 11.00 uur
Voor leden: € 25,- ex btw
Voor niet-leden € 50,- ex btw

NMv International Mediation Networking Meeting | 09.30 - 11.00 uur

Thomas John

The meeting serves as an introduction to the network’s mission of fostering global cooperation and exchanging best practices. Participants also review future projects and scheduled follow-up activities to strengthen international mediation efforts.

The session provides a valuable platform for mediators to connect, strategize, and enhance their skills in managing international disputes.

Wet versterking waarborgfunctie Awb | 09.30 - 11.00 uur

Bas Delleman

In deze interactieve workshop verkennen en ervaren de deelnemers wat het betekent om tot een andere conflictmentaliteit te komen. Hoe je daarmee de constructieve kracht van conflicten kunt gebruiken.

Samenwerken en samenleven waarin verschillen functioneel gemaakt worden vraagt

PARALLELSESSIE 2 | 11.00 - 12.30 uur |

PARALLELSESSIE 2 | 11.00 – 12.30 uur
Voor leden: € 25,- ex btw
Voor niet-leden € 50,- ex btw

WHIDA (Wat heb ik er aan?) 11.00 - 12.30 uur

Erik Baijens

Een veranderd maatschappelijke perspectief noopt tot een andere manier van ondernemen. Je doet hetgeen je graag doet, maar je hebt moeite om meer nieuwe klanten aan je te binden.

Deze parallelsessie geeft je de handvatten om op een andere manier naar je sales te kijken.

Maak kennis met het mediationbureau | 11.00 - 12.30 uur

Bernette Boukema

Het Mediationbureau is de spin in het web bij verwijzingen naar mediation vanuit de rechtspraak. Ieder gerecht (rechtbanken en gerechtshoven) heeft een eigen Mediationbureau.

Zij faciliteren de mediations die naast rechtspraak worden opgestart. Een goed contact tussen mediators en het Mediationbureau zal bijdragen aan de kwaliteit van verwijzingen vanuit de rechtspraak. Hoe werkt dat in de praktijk en wat is wenselijk voor de toekomst?

Het middagprogramma met de uitreiking van de EBERHARD VAN DER LAAN AWARD
Om 13.00 uur start het middagprogramma.

Willem Ruiterman, NMv-dagvoorzitter opent met een welkomstwoord. Rond 17.00 uur sluiten we de middag af met een netwerkborrel.

13.15 – 14.30 uur

UITREIKING EBERHARD VAN DER LAAN AWARD

Middagprogramma 13.00 – 18.00 uur

text image
´Alles om te voorkomen dat ik naar de rechter moet gaan´

Addie Stehouwer | 14.30 tot 15.15 uur

Bestuursprocesrecht regelt het oplossen van conflicten in de verhouding tussen burger en overheid. Het is de bedoeling van dat procesrecht om de drempel voor het oplossen van conflicten zo laag mogelijk te leggen. Daar hebben burger en overheid baat bij.

Bezwaar maken, in beroep gaan, in hoger beroep gaan, het zijn toch belastende procedures voor burger én overheid. Dat geldt ook voor de klachtprocedure. Daarom een pleidooi voor het voeren van het goede gesprek als een klacht of bezwaar speelt, maar liever door het tijdig aanbieden van mediation.

´Het nieuwe bemiddelen´

Iris Gûndel & Erik Baijens | 15.15 tot 16.00 uur

Invloed van de ontwikkelingen van de generaties. Van juridische norm naar maatwerk (menselijke maat) Keiharde cijfers. Paradigma verschuiving?

´Complexiteit in bestuursrechtelijke geschillen´

Jacques de Waart | 16.00 tot 16.45 uur

Bestuursrechtelijke conflicten kennen diverse complicerende factoren. Wat betekent dat voor de mogelijkheden van mediation in die situaties? Vanuit zijn rijke ervaring in bestuursrechtelijke mediation gaat Jacques vanuit praktijkervaringen in op een aantal van die complicerende factoren.

We sluiten af met een netwerk bijeenkomst. 17:15 tot 18:15 uur.

Ontmoeten, het thema van de NMv dag. Dat doen we graag op de netwerk bijeenkomst na afloop van het middagprogramma.

De NMv zorgt voor een hapje en een drankje.

text image

Dit jaar vindt het NMv-event plaats bij Villa Jongerius.

Villa Jongerius is een duurzaam monumentale vergaderlocatie en in alles weerspiegelt het verhaal van de familie Jongerius die in het huis gewoond heeft en die in het voormalig Hoofdkantoor gewerkt heeft. Villa Jongerius is een bijzondere high end locatie voor uw zakelijke congres, bijeenkomst of vergadering.

Doctor M.A. Tellegenlaan (geen huisnummer) te Utrecht

Contact en route