25 jaar SMRO Lustrum Symposium

• Wednesday 06 November 2024

25 jaar SMRO Lustrum Symposium

Noteer dus woensdag 6 november 2024 in je agenda

Stichting Mediation in Milieu en Ruimtelijke Ordening (SMRO) bestaat dit jaar 25 jaar. Deze mijlpaal willen we niet ongezien voorbij laten gaan en daarom nodigen wij al onze leden, oud-leden, sprekers, gasten en belangstellenden van de afgelopen jaren uit voor een themasymposium op woensdag 6 november van 12.00 tot 17.00 uurNoteer de datum alvast in je agenda, zodat je zeker weet dat je er bij kunt zijn. We zullen zorgen voor inspirerende sprekers, goede moderators, een discussie en uiteraard een lekkere lunch en (netwerk)borrel na afloop.

Tijdens het lustrumsymposium gaan we kijken naar de vraag hoe we in Nederland de balans bewaren tussen alle aandachtsgebieden die op dit kleine oppervlak plaatsvinden. Wat betekent dit voor de keuzes die we maken voor onszelf en de generaties na ons? Hoe helpen we het goede gesprek te voeren tussen al die uiteenlopende belangen? Van de behoefte aan woningen en (het behoud van) bedrijvigheid tot klimaat, biodiversiteit en milieuvervuiling.

Gedurende het lustrumsymposium bespreken we welke rol mediators en procesbegeleiders (kunnen) spelen bij vraagstukken die onvermijdelijk ontstaan bij het inrichten van de leefomgeving in ons land en wat ervoor nodig is om die rol goed in te vullen in de opgaven van o.a. ruimte, klimaat, biodiversiteit (natuur) en milieuvervuiling. Dat doen we aan de hand van aansprekende praktijkvoorbeelden.

Kortom een inspirerende halve dag voor iedereen die ruimtelijke ordening een warm hart toedraagt. Noteer dus woensdag 6 november 2024 in je agenda, binnenkort komen we weer in de lucht met meer informatie over het programma, de sprekers en de locatie. Voor deze dag zal een kleine bijdrage gevraagd worden om de kosten te dekken.

Vast hartelijk dank voor de aandacht en tot ziens.

Namens het Bestuur van de SMRO,

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor de nieuwsbrief!

newsletter image